Yhdistys

Raudanpuute ry:n tavoitteena on edistää raudanpuutteen ilman anemiaa yhdenmukaisen ja tasa-arvoisen hoidon toteutumista Suomessa sekä tarjota vertaistukea raudanpuutteesta kärsiville. Yhdistys jakaa tietoa raudanpuutteesta ilman anemiaa, järjestää vertaistukitoimintaa sekä pyrkii vaikuttamaan terveydenhuoltoviranomaisiin. Yhdistys toimii vapaaehtoisvoimin.

Yhdistys ei tee lääkärisuosituksia tai terveysneuvontaa, joten käännythän terveyttäsi koskevissa kysymyksissä oman lääkärisi puoleen.

Toiminta

Tiedotamme raudanpuutteesta ilman anemiaa jäsenillemme, terveydenhuoltoviranomaisille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille. Viestimme pääsääntöisesti verkkosivuillamme sekä Facebook-sivulla ja Instagramissa. Osana tiedotustoimintaa ovat vetoomukset ja kannanotot raudanpuutteen oikean ja hyvän hoidon puolesta. Tuotamme jatkossa myös välineitä lääkärikäynnin ja oikean hoidon saamisen tueksi.

Järjestämme jäsenillemme ja kaikille raudanpuutteesta kärsiville vertaistukitoimintaa sekä tuemme paikallisten vertaistukiryhmien toimintaa.

Pyrimme luomaan tiiviitä kumppanuuksia muun muassa raudanpuutteen ilman anemiaa tunnustaviin tahoihin sekä muihin aiheesta kiinostuneisiin.

Hallituksen jäsenet 2021

Raudanpuute ry:n hallituksessa toimivat vapaaehtoiset, joista jokaisella on omakohtainen kokemus raudanpuutteesta ilman anemiaa.

Suvi Vyyryläinen, puheenjohtaja

Enni Pöykkö, varapuheenjohtaja ja sihteeri