Vertaistuki

Järjestämme vertaistukitapaamisia noin kerran kuukaudessa. Vertaistuki on kuuntelemista ja omien kokemusten jakamista muiden samaa kokeneiden kanssa. Vertaistuki auttaa jaksamaan ja selviytymään, kun tulee kuulluksi ja muut ymmärtävät kokemuksiasi. Raudanpuutteen monia oireita ja niiden vaikutusta elämään ei ehkä pysty ymmärtämään, jos sitä ei ole itse kokenut.

Vertaistukitapaamiset

Vertaistukitapaamisessa kuullaan usein aluksi yhden henkilön raudanpuutekokemus. Henkilö kertoo oman kokemuksensa raudanpuutteesta, esim. miten raudanpuute on vaikuttanut elämään, miten se näkyy arjessa ja miten raudanpuutetta on tutkittu. Tapaamisen lopuksi keskustellaan yhdessä ja osallistujat voivat kertoa myös omia kokemuksiaan raudanpuutteesta.  Aika ajoin järjestetään tapaamisia myös ilman aihetta ja alustusta, silloin keskustellaan osallistujien kokemuksista.

Vertaistukitapaamisissa on ollut aiheina mm. lapsen raudanpuute, raskaus ja raudanpuute, miten raudanpuute esti painonpudotuksen, raudanpuutteen aiheuttama lapsettomuus sekä raudanpuutteen aiheuttama refluksi, levottomat jalat ja poskiontelovaivat.

Vertaistukitoiminnasta saat tietoa, tukea ja toivoa. Myös vertaistuen antaminen on merkityksellistä, kun voi auttaa toisia. Julkaisemme vertaistukitapaamisten ajankohdat nettisivuillamme sekä Facebookissa. Tapaamiset ovat avoimia kaikille. Olet lämpimästi tervetullut mukaan raudanpuutteisten vertaistukitoimintaan!

Tällä hetkellä tiedossa olevat vertaistuki-illat

Ti 24.10 klo18.00

Paikkatiedot ja ilmoittautumiset: heidisuvijohanna@gmail.com

ma 19.6 klo. 18.00

ma 10.7 klo. 18.00

Ilmoittautumiset ja lisätiedot kokoontumispaikasta Tampereen iltoihin heidisuvijohanna@gmail.com.

Keuruu

Ke 2.8 klo. 18.00-20.00

Ke 6.9 klo. 18.00-20.00

Ke 4.10 klo. 18.00-20.00

Ke 1.11 klo. 18.00-20.00

Keuruun pääkirjaston alakerta kokoustila.

Keuruu yhteyshenkilö Nina Salminen.

Tarvittaessa lisätietoja: salmisen.nina@gmail.com.

Ei ilmoittautumista, voit vain saapua paikalle.

Lämpimästi tervetuloa!

Etätreffit

3.9

28.9

23.11

Etätreffit järjestetään Zoomissa, linkki löytyy Raudanpuute ry:n facebook-sivuilta ja lähetetään jäsenille sähköpostiin. Etätreffeillä edellytetään osallistumaan omalla nimellä  ja kasvoilla.

Haluaisitko tulla jakamaan tarinasi etätreffeille? Ilmoittaudu info@raudanpuuteyhdistys.fi niin kerromme lisää.