Raudanpuute tulisi hoitaa asianmukaisesti

Raudanpuutteelle ilman anemiaa ei ole yhtenäistä hoitolinjausta Suomessa. Raudanpuute ry perustettiin ajamaan potilaiden etuja ja varmistamaan tasa-arvoinen kohtelu terveydenhuollossa.

Raudanpuute ry:n tavoitteena on edistää raudanpuutteen yhdenmukaisen ja tasa-arvoisen hoidon toteutumista Suomessa sekä tarjota vertaistukea raudanpuutteesta kärsiville. Yhdistys jakaa tietoa raudanpuutteesta, järjestää vertaistukitoimintaa sekä pyrkii vaikuttamaan terveydenhuoltoviranomaisiin. Yhdistys toimii vapaaehtoisvoimin.

Yhdistys ei tee lääkärisuosituksia tai terveysneuvontaa, joten käännythän terveyttäsi koskevissa kysymyksissä oman lääkärisi puoleen.

Liity jäseneksi

Raudanpuute ry:n jäsenenä tuet työtä raudanpuutteen oikean ja hyvän hoidon edistämiseksi sekä saat jäsenetuna:

• 1,5h webinaaritallenne, jossa asiantuntijana sisätautien ja kliinisen hematologian erikoislääkäri Tom Widenius
  • 10% alennuksen Puhdin laboratorionäytteistä, katso lisää www.puhti.fi
  • "Naisen rautakirjasta" alennuksen (-5€)
  • vertaistukea virtuaalitreffeiltä

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt. Yhdistyksen kannattavaksi jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö. Varsinaiset ja kannattavat jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus.

Jäseneksi liittymismaksu ja vuotuinen jäsenmaksu on vuonna 2020:

• Varsinaisille jäsenille 15€
  • Kannatusjäsenille 100€

Voit liittyä Raudanpuute ry:n jäseneksi täyttämällä liittymislomakkeen ja maksamalla jäsenmaksun.

Pankkitili: FI74 5282 0120 1777 77

Viite: 1009  Huom! Mikäli maksu tulee toisen henkilön tililtä, älä käytä viitettä, vaan laita jäsenen nimi viestikenttään.